Life update: things happening in 2019

So I feel like a life update is in order! Not that I think a lot of you care (if you do, I love you and we are best friends now xoxo), but I feel like it’s necessary to keep myself accountable, because if I state it on the blog, y’all can yell at me for not doing what I said I would! tumblr_m7eikhVFA31qdlkyg

2019: the year of change
No, I’m not going to stop being a redhead. I’ll probably end up like my grandma, dying my hair until I’m about 60 and then shave it all off in one go and rock the white do for the rest of my life. No, I’m switching jobs! And not just any job… I worked as a bookseller for 18 months, and it was fun, but I hated the customers. Honestly, the more cheap the shop, the more disrespectful customers are. And I’m done with them completely. I will miss the books, I will miss the DVDs, but I will not ever miss the customers (except my fav one, a 93 year old lady who is amazing and I want to be just like her when I’m in my 90s). Now, the new job:
I’m a fashion editor at Topvintage!! 
In case you don’t know Topvintage, it’s Europe’s biggest online retro clothing shop. And I work there, at the fashion department no less!
I love clothes, I honestly do, but I don’t think I’m a stylish person. That’s not me being negative about myself, it’s just that I know what I look like, haha. I get to work with pretty clothes all day and work with amazing people who are so incredibly kind and helpful and I want to bake cakes forever for all of them. I’m just really appreciative, haha. I love the work I do there, I love to fit the clothes, I love to write the descriptions, I especially love the looks I get to create with them, and I love to work with people that aren’t either 40 years older than me or 8 years younger than me (I do love you Terra don’t worry xoxo). My colleagues probably think me really weird to be so enthusiastic about working with clothes, but I just LOVE fashion history so much and to be able to work with clothes I actually wear (as for example you can check out my fashion roundups here, here, and here).I’m just excited, can you tell? haha.

2019: the year of ME
But, with great fashion life, comes great fashion responsibility! Because I couldn’t dress the way I wanted while working at the bookstore, it just wasn’t practical, I really neglected myself over 2018. I didn’t really buy a lot of clothes, I barely bought any makeup (shocking, I know), I didn’t take care of my skin, I didn’t take care of my hair, I didn’t take care of my health, didn’t take care of my house… All I did was take care of my cats and try to make ends meet. I mean, I should take care of my cats, but I did spoil them a lot more than I spoiled me, haha! This year, I’m going to invest in myself. Invest in my clothes, in my accessoires, in my skin, in ME! This will seriously be the hardest thing for me, I feel guilty whenever I spend money on myself (other than books…) ! But I can do this! I deserve this! I can’t work in a fashion position and not look as amazing as I want to be. That doesn’t mean I’m going to spend 300 euros on dresses each month, but more that I’m not going to wait until the sales are happening for me to buy something I really want. I especially need to invest in some jewelry. A pretty pair of earrings and a necklace do really make an outfit look more put together than nothing, but I don’t have a lot because I felt like I could spend the money more wisely… Same with shoes. I only own 3 pairs of shoes. Oops?
I really want to get back to the happy old me that I was a few years ago. I never felt insecure until I reached my 20s and some things happend, and I want to get back to the me I used to be! I was so happy and felt so confident and I wasn’t scared to go outside on my own, lol. I deserve to be happy! tumblr_m7eikhVFA31qdlkyg

2019: the year of the blog
I really want to get back to blogging.  I love to blog, so much, but I don’t take the time to write anything. Honestly, that has to do with the fact that I don’t buy anything anymore that aren’t books, so how am I supposed to write reviews? But I will write again! I want to write about 2 posts a week, AT LEAST. I used to write blogposts ahead of time and had whole months full of blogposts, and now it’s kinda like: “oh damn, I haven’t written anything for like 3 weeks oops”. I want to DO more, I want to go on adventures more and post more reviews, but also write hauls and write more about clothing and I even have a really big project coming up, but that’s still a secret, because I don’t know when I’ll be able to actually start it. But it’s coming! It’s been in the making for over 3 years, so it’s about damn time I start posting about it, haha!

2019: the year of happiness
It’s a big statement, but 2019 is going to be a GOOD year. I can feel it. I’m already a lot happier than I was the majority of 2018, and I’m GLAD. I am so gosh darn tired of being sad all the damn time, this year I will be HAPPY but also sad but mostly HAPPY. I’m shouting it at the universe, I’m going to do this!!! Especially now the sun is out again, I’m gonna have fun, do things with friends (this especially is a note for Terra and Josine, I PROMISE)!! I seriously only did something with friends twice in 2018. Twice. TWICE. I’m gonna do THIS. Can you tell I’m pumped, haha. I’m allowed to be sad, it’s ok, my mental health won’t be “fixed” but I’m going to try not to let it ruin my days anymore. Honestly, again, can you tell I’m pumped, haha!

I can do this folks. I’m going to take care of myself and with that, I’ll probably end up a lot happier. I’m not going to pretend to kick depressions butt, that’s never gonna happen (if you wonder why, here’s a blogpost about it!) but we can try to cope with it.

I hope 2019 will be a great year for you, and hopefully by the end of this year, we can talk about what a success this year has been! 🙂

Advertisements

3 thoughts on “Life update: things happening in 2019

  1. I am so glad that I don’t have to deal with customers anymore. Congratulations on your new job! And I relate to neglecting yourself because of a job. I don’t dress nice for work because I don’t want to ruin my nicer clothes, but then if I am not at work I am at home and I just wear comfy clothes/pajamas all the time. It would be nice to have more of a reason to dress nicer. Maybe one day!

    Liked by 1 person

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s